Riktlinjer för samarbete

Hur man jobbar tillsammans och skapar bra produkter.

Hur man ställer en fråga

  • Skapa en ny diskussion för varje fråga.
  • Beskriv vad du vill göra och vilka problem du har.
  • Lägg till många detaljer, ju mer vi vet desto bättre kan vi hjälpa till.
  • Välj ett svar, när din fråga har besvarats.

Hur man rapporterar ett fel

  • Skapa en ny diskussion för varje fel.
  • Förklara vad som inte fungerar och hur man reproducerar felet.
  • Lägg till många detaljer, ju mer vi vet desto bättre kan vi hjälpa till.
  • Kontrollera filen system/extensions/yellow.log för felmeddelanden.

Hur man skapar ett tillägg

  • Börja med en exempel-funktion, exempel-tema eller översättning.
  • Föreställ dig vad användaren vill göra, sikta på en enkel lösning.
  • Ladda upp ditt tillägg till GitHub, låt oss veta om du behöver hjälp.
  • Publicera ditt tillägg för att göra det enklare att installera.

Tips för aktiva medlemmar

Vi tycker att människor ska vara i fokus. Att förstå människors behov och problem är en del av produktutvecklingen. Vårt jobb är inte att föra in mer teknik och fler funktioner i människors liv. Vår första uppgift är att ta bort komplexitet och problem från människors liv. Vår andra uppgift är att hitta likasinnade människor och jobba tillsammans.

Vårt community är en plats att hjälpa varandra. Där du kan ställa och svara på frågor. De flesta av svaren tillhandahålls av community-medlemmar, precis som du. Tänk på att andra kanske inte har samma erfarenhetsnivå eller bakgrund som du. Känn dig aldrig tvungen att reagera eller svara på någon. Du kan avbryta konversationer när som helst, om diskussionen inte är konstruktiv.

Vårt mål är att svara på frågor och fel inom 30 dagar. Inlägg av dålig kvalitet tas dock bort för att inte överväldiga vårt community. Samarbete fungerar bäst när man har kul och bra kollegor. Låt oss veta hur vi kan stödja dig och skapa en trevlig arbetsmiljö. Feedback är väldigt välkommen.

Relaterad information