Riktlinjer för samarbete

Hur man jobbar med oss och skapar användbara produkter.

Hur man ställer en fråga

  • Starta en ny diskussion för varje fråga.
  • Skriv din fråga i titeln, så att alla kan se vad det handlar om.
  • Beskriv vad du vill göra och vilka problem du har.
  • Välj ett svar när din fråga har besvarats.

Hur man rapporterar ett fel

  • Starta en ny diskussion för varje fel.
  • Förklara hur man reproducerar felet, försök att isolera orsaken.
  • Lägg till många detaljer, kontrollera logfilen system/extensions/yellow.log.
  • Testa att allt fungerar när ditt problem är löst.

Hur man skapar ett tillägg

  • Börja med en exempel-funktion, exempel-tema eller översättning.
  • Ladda upp ditt tillägg till GitHub, låt oss veta om du behöver hjälp.
  • Föreställ dig vad användaren vill göra, sikta på en enkel lösning.
  • Publicera ditt tillägg för att göra det enklare att installera.

Hur man förbättrar dokumentationen

  • Titta på hjälpen eller enskilda tillägg.
  • Redigera befintlig dokumentation eller gör en översättning.
  • Ladda upp dokumentationen till GitHub, låt oss veta om du behöver hjälp.
  • Granska dokumentationen, försök att göra det enkelt för användaren.

Tips för aktiva medlemmar

Vårt community är en plats att hjälpa varandra. Där du kan ställa och svara på frågor. De flesta av svaren tillhandahålls av community-medlemmar, precis som du. Tänk på att andra kanske inte har samma erfarenhetsnivå eller bakgrund som du. Känn dig aldrig tvungen att reagera eller svara på någon. Du kan avbryta konversationer när som helst, om diskussionen inte är konstruktiv. Fokusera på de som vill hjälpa dig. Inlägg av dålig kvalitet tas bort för att inte överväldiga vårt community.

Samarbete fungerar bäst när man har kul. Låt oss veta hur vi kan skapa en bra arbetsmiljö. Vi tycker att människor ska vara i fokus. Att förstå människors behov och problem är en del av produktutvecklingen. Vårt jobb är inte att föra in mer teknik och fler funktioner i människors liv. Vår första uppgift är att ta bort komplexitet och problem från människors liv. Vår andra uppgift är att hitta likasinnade människor och jobba tillsammans.

Vill du jobba med oss? Datenstrom på GitHub, Datenstrom på Twitter eller kontakta en människa.