Riktlinjer för samarbete

Läs hur du ställer frågor, rapporterar fel och jobbar med oss.

Hur man ställer en fråga

  • Skriv frågan i rubriken, det är det första alla kommer att se.
  • Beskriv så exakt som möjligt vad du vill göra och vilka problem du har.
  • Lägg till ett exempel, till exempel Markdown, inställningar, bilder eller din källkod.
  • Välj ett svar när din fråga har besvarats.

Om du vill ställa en fråga, starta en ny diskussion.

Hur man rapporterar ett fel

  • Förklara hur man återskapar felet, med så mycket information som du har.
  • Visa felmeddelandet, det är bäst att kopiera det du ser på skärmen.
  • Lägg till många detaljer, särskilt loggfilen system/extensions/yellow-website.log.
  • Välj ett svar när felet har åtgärdats.

Om du vill rapportera ett fel, starta en ny diskussion.

Hur man jobbar med oss

  • Fundera på vad du vill göra och vad som skulle göra livet lättare.
  • Fråga dig själv, behöver jag det här, vill jag det här, kan jag göra det här bättre?
  • Först få det att fungera och sedan gör det bättre.
  • Du klarar det, det är enklare än du tror.

Om du vill jobba med oss, se tips för samarbete och obesvarade diskussioner.

Bra att veta

Vi är intresserade av vad du vill göra och vilka problem du har. Datenstroms nätgemenskapen är en plats att hjälpa varandra. Där du kan ställa och svara på frågor. De flesta av svaren tillhandahålls av medlemmar, precis som du. Använd en översättare om engelska inte är ditt modersmål. Tvinga ingenting. Du kan lämna diskussioner när som helst om de inte är konstruktiva. Gå vidare om du hamnar i en situation där du inte har något att bidra eller lära dig. Fokusera på de människor som visa intresse och vill sammarbeta med dig. Tacka andra för deras hjälp. Det här är bara små gester, men vi tror att de gör samarbetet roligare.

Källkoden hittar du på GitHub och Codeberg, pull-requests och förbättringar är välkomna.

Har du några frågor? Få hjälp.