Riktlinjer för samarbete
Läs hur du ställer frågor, rapporterar fel och jobbar med oss.
Hur man ställer en fråga
- Skriv frågan i rubriken, det är det första alla kommer att se.
- Beskriv problemet du försöker lösa.
- Förklara vad du har försökt hittills.
- Välj ett svar när din fråga har besvarats.
Om du vill ställa en fråga, starta en ny diskussion.
Hur man rapporterar ett fel
- Förklara hur man återskapar felet, med så mycket information som du har.
- Visa felmeddelanden du ser på skärmen.
- Lägg till loggfilen
system/extensions/yellow-website.log. - Välj ett svar när felet har åtgärdats.
Om du vill rapportera ett fel, starta en ny diskussion.
Hur man jobbar med oss
- Föreställ dig vad användaren vill göra och vad som skulle göra deras liv enklare.
- Fråga dig själv, behöver jag det här, vill jag det här, kan jag göra det här bättre?
- Titta på filer, mappar och API:et för utvecklare.
- Först få det att fungera och sedan gör det bättre.
Om du vill jobba med oss, se tips för samarbete och obesvarade diskussioner.
Bra att veta
Datenstroms nätgemenskapen är en plats att hjälpa varandra. Där du kan ställa och svara på frågor. De flesta av svaren tillhandahålls av medlemmar, precis som du. Använd en översättare om engelska inte är ditt modersmål. Tvinga ingenting. Du kan lämna diskussioner när som helst om de inte är konstruktiva. Gå vidare om du hamnar i en situation där du inte har något att bidra eller lära dig. Fokusera på de människor som visa intresse och vill sammarbeta med dig. Ge bra idéer en tumme upp. Tacka andra människor för deras hjälp. Visa vänlighet. Det här är bara små gester, men vi tror att de gör samarbetet trevligare.
Har du några frågor? Få hjälp.